Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?


We trachten onze producten altijd direct uit onze voorraad te leveren, zodat je jouw bestelling zo snel als mogelijk in huis hebt. Het is ook mogelijk in de check out zelf een uitgestelde leverdatum in te plannen.

De levertijd kan per product verschillen. De actuele levertijd staat daarom altijd duidelijk vermeld op iedere productpagina.

 

Pakketten → Voor 23:00 besteld → Morgen in huis

Als je een product bestelt dat als een regulier pakket kan worden verzonden, geldt het volgende: bestellingen geplaatst op werkdagen voor 23:00 uur, worden dezelfde avond nog verzonden voor levering de volgende dag. (Let op: op zondag en maandag worden geen pakketten uitgeleverd.) Deze regel geldt voor alle kleine artikelen en ook de meeste peuter- en juniorbedden.

Voor de meeste postcodes in Nederland is het eveneens mogelijk om te kiezen voor de optie om je bestelelling na 18:00 uur 's avonds te laten bezorgen.

Grotere meubels → Voor 21:00 besteld → Morgen in huis

Bestellingen van grotere producten (zoals babymeubels) die voor 21:00 uur worden geplaatst, kunnen op de eerstvolgende werkdag (dus van maandag t/m vrijdag) worden afgeleverd.

Als een product tijdelijk niet op voorraad is, kan op de productpagina een latere leverdatum vermeld staan. Je kiest de definitieve verwachte leverdatum vervolgens zelf bij het afrekenen.

Op de dag van levering word je altijd via e-mail en SMS op de hoogte van de exacte aankomsttijd van de chauffeur(s). Ontvang je geen informatie op de dag van levering, neem dan direct contact op met onze klantenservice.

Het is belangrijk dat er iemand thuis is op het moment van levering om de bestelling in ontvangst te nemen. Immers kunnen grote artikelen niet zomaar bij buren of een pakketpunt worden achtergelaten.

 

In de productomschrijving van een product staat "voor 23:00 besteld, morgen in huis", maar bij het afrekenen kan ik alleen een latere leverdatum kiezen. Hoe kan dit?

Je hebt waarschijnlijk nog een ander product in je winkelmand dat een langere levertijd heeft.

Heb je jouw bestelling dringend nodig? Verwijder dan het product met de langere levertijd uit de winkelmand of neem contact op met Petite Amélie.

 

Ik wil betalen met de optie "betaal na ontvangst", is mijn bestelling dan ook altijd de volgende dag in huis?

Let op: bij de optie betaal na ontvangst kan de levering soms langer duren.

Dit komt omdat achteraf betaalverzoeken nog moeten worden gecontroleerd door de externe partij die al onze betalingen verzorgt. Meestal gebeurt dit automatisch binnen enkele seconden, maar soms is ook een extra handmatige controle nodig. Dit vertraagt de levering soms, omdat handmatige controles alleen tijdens kantooruren worden gedaan.

Alleen op het moment dat een achteraf betaalverzoek akkoord is wordt de bestelling verwerkt en verzonden. Op dat moment ontvang je ook de bevestigingsmail. 

Petite Amélie heeft om privacy redenen geen enkele inzage in informatie rondom achteraf betalingen of mogelijke redenen van afwijzing. Deze dienst wordt volledig verzorgd door een externe partij die ook de vordering van Petite Amélie overneemt.


Lees meer over bezorging:
Wat te doen als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Hoe volg ik mijn bestelling na het plaatsen van de bestelling?

Terug naar faq overzicht