Welkom bij Petite Amélie | Accessoires en Meubels voor de Kinder- en Babykamer

WINKELMAND : 0item(s) € 0,00 Afrekenen

Petite Amélie | Accessoires en Meubels voor de Kinder- en Babykamer

Klantenservice: 08 500 20510 - ma t/m vr van 10:00 - 17:00
Bezoek ook onze concept store, let op: t/m zaterdag verbouwing!

Veelgestelde Vragen | Petite Amélie

Over Petite Amélie

 

Wie is Petite Amélie?

Petite Amélie, geboren in Lyon in 2010, ontwerpt en produceert eigentijdse meubels en accessoires voor de kinder en -babykamer. We zijn ooit begonnen - toen nog vanuit Lyon, Frankrijk - met het ontwerpen en produceren van wiegjes geïnspireerd op de brocante stijl. Na het succes van deze lijn werd het assortiment snel uitgebreid met nieuwe producten zoals peuterbedden, babykamers, co-sleepers, poppenwagens, poppenhuizen en overige accessoires. Petite Amélie is gevestigd in Bussum en producten worden uit eigen voorraad verzonden vanuit een extern magazijn in Houten.

Wat maakt Petite Amélie bijzonder? 

Het eigentijdse ontwerp, duurzaamheid en oog voor veiligheid maken onze producten uniek. Zo hebben bijvoorbeeld de wiegjes van Petite Amélie een tijdloos ontwerp geïnspireerd op de Franse brocante stijl. Ook onze bedjes en babykamers zijn inmiddels bekend om hun eigen stijl. Al onze babyproducten zijn geproduceerd in Europe en voldoen aan de Europese veiligheidsnormen. Onze wiegjes zijn bovendien voorzien van een EN 1130:2001 veiligheidcertificaat.

Is de webshop van Petite Amélie betrouwbaar?

Petite Amélie is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Deze organisatie houdt haar leden nauwlettend in gaten en controleert of het bedrijf klantvriendelijk is en handelt volgens de regels die in Nederland gelden voor verkopen via Internet. Het Thuiswinkel certificaat mag alleen gevoerd worden na een uitgebreide en strenge controle. Daarbij onderwerpt de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie haar leden jaarlijks aan een financiele en technische scan.
  

Zijn Petite Amélie producten veilig?

Al onze babykamers, wiegjes, peuterbedjes en co-sleepers zijn geproduceerd conform de Europese veiligheidsnormen. Onze wiegjes zijn bovendien getest door een onafhankelijk instituut en hebben een veiligheidscertificaat.  

 

Hoe weet ik wat andere klanten vinden van de kwaliteit en service van Petite Amélie?

Kiyoh is een onafhankelijke partner die klantbeoordelingen faciliteert. Hier kun je beoordelingen van andere klanten over Petite Amélie lezen. Petite Amélie is eveneens houder van het Thuiswinkel Waarborg dat garant staat voor veilig online winkelen.

Wat zegt een Europese veiligheidsnorm zoals bijvoorbeeld EN1130:2001 ?

Een Europese veiligheidsnorm schrijft een aantal veiligheidsvoorschriften voor. Wanneer een producent zich strict houdt aan deze voorschriften kun je ervan uitgaan dat een product veilig is voor je kindje. Het is de verantwoordlijkheid van een producent om zich te houden aan deze voorgescreven normen. 

Optioneel kan een producent ervoor kiezen om een product te laten testen door een testinstituut zodat door een onafhankelijke partij kan worden vastgesteld dat een product aan de veiligheidsnorm voldoet. Omdat juist wiegjes bedoeld zijn voor kwetsbare baby's van 0-10 maanden hebben wij ervoor gekozen om al onze wiegmodellen te laten testen en certificeren. Tijdens de veiligheidstesten van de wieg is tot in detail gekeken naar o.a. het materiaal en beschildering van de wieg, de stabiliteit en constructie, de markering en verpakking. Zo is ieder wiegje
 van Petite Amélie getest aan de hand van een checklist met meer dan 75 controlepunten en goed bevonden. Lees hier meer over ons veiligheidscertificaat voor wiegjes

Is een veiligheidscertificaat op babymeubels zoals wiegjes en ledikantjes verplicht in Nederland?

Nee, het EN veiligheidscertificaat is een aan te bevelen 'diploma' dat de veiligheid voor uw kindje in de wieg garandeert, maar is als zodanig niet verplicht. 
 

Uit welk materialen zijn producten van Petite Amélie vervaardigd?

Hout is voor ons het materiaal. Zo zijn de wiegjes vervaardigd uit Europees Beukenhout. Een duurzaam materiaal dat een robuuste uitstraling geeft aan het wiegje. Verder gebruiken we veel massief Europees grenen voor onze peuterbedden en co-sleepers. Gezien de grotere afmetingen wordt in de babykamers ook veel (veilig) MDF plaatmateriaal van zware kwaliteit toegepast. Je zou de kwaliteit en afwerking van dit MDF kunnen vergelijken met het materiaal dat je in luxere keukens aantreft.

 

Garantie en levertijd

 

Geeft Petite Amélie garantie op haar producten?

Op online aankopen gedaan in onze webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten (zie ook artikel 10 in onze algemene voorwaarden). Daarbij geeft Petite Amélie een extra productgarantie voor de duur van 12 maanden na de datum van aankoop op alle online aankopen die gedaan zijn in de webshop www.petiteamelie.nl of via onze concept store. Deze garantie heeft betrekking op eventuele gebreken die onstaan binnen de garantieperiode tijdens normaal, huishoudelijk gebruik van onze producten. Alle voorwaarden voor de aanvullende garantie lees je hier.  

Wat is de Garantieprocedure ?

Bij eventuele gebreken die ontstaan binnen de garantieperiode van 12 maanden na de aankoopdatum kunt u hiervan melding maken via ons contactformulier. Vemeld in je melding aub uw naam, aankoopdatum en het ordernummer. Uw melding wordt vervolgens behandeld en beantwoord binnen een termijn van maximaal 3 werkdagen.  Alle voorwaarden met betrekking tot de aanvullende garantieprocedure lees je hier.  

Wat is de levertijd?

Wij trachten onze producten altijd uit voorraad te leveren. Bestellingen die als een regulier pakket verzonden kunnen worden, worden nog dezelfde dag verzonden. 
Bestellingen voor grotere producten die niet als standaard pakket verzonden kunnen worden (zoals babymeubels) die voor 21:00 geplaatst worden op de eerstvolgende werkdag afgeleverd. Mocht het zo zijn dat een product tijdelijk even uit voorraad is dan kan de levertijd langer zijn. De levertijd van ieder product staat altijd duidelijk bovenin de productomschrijving. Daarbij kies je nog eens zelf voor een leverdatum in het betaalscherm.

Hoe kan ik Petite Amélie bereiken voor vragen?

U kunt ons bereiken via het contactformulier of via het telefoonnummer 08 500 20 510.

Wat te doen indien een product beschadigd wordt geleverd?

Controleer het product altijd bij aflevering. Mocht er tijdens het transport onverhoopt schade zijn ontstaan aan je bestelling, neem dan binnen 2 werkdagen contact op met Petite Amélie. Vervolgens zal gekeken worden naar een passende oplossing. Stuur ons altijd één of meerdere foto's van het beschadigde product, de beschadigde doos en het verzendlabel waar je adres op staat. 


Wat te doen indien een product beschadigd raakt tijdens het monteren?

Op verzoek kunnen onderdelen die tijdens het monteren beschadigd zijn geraakt evenuteel worden nabesteld. Stuur in dat geval een duidelijke foto met het nummer van het onderdeel met een korte omschrijving naar ons emailadres. Vervolgens laten we je weten wat de mogelijkheden zijn. Let op: onderdelen die beschadigd raken tijdens montage kunnen op verzoek worden vervangen door nieuwe. Afhankelijk van het onderdeel kunnen hier kosten voor in rekening worden gebracht tenzij er aanwijsbaar sprake is van een fout van Petite Amélie.

 

Retourneren, herroepingsrecht


Kan ik een geleverd product ook weer retourneren?

Zonder opgaaf van redenen kan een geleverd product geretourneerd worden binnen een termijn van 14 dagen na levering. Neem aub contact met ons op alvorens een product te retourneren. 

Voor meer details over het herroepingsrecht verwijzen we naar artikel 6 in de algemene voorwaarden

Wat is de procedure voor retourneren?

  1. Laat ons ajb binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling via het contactformulier weten dat je het product wilt retourneren. Zet in de email ajb je ordernummer en NAW gegevens.  Na ontvangst van je melding ontvang je van ons altijd een bevestiging.  
    Voor het aanmelden van een retour kan eventueel ook het standaard modelformulier gebruikt worden.

    Graag horen we natuurlijk ook waarom je de bestelling wilt retourneren, maar dit is niet verplicht.  Na ontvangst van de melding heb je nog eens 14 dagen om het product retour te zenden naar Petite Amélie. 

  2. Vervolgens krijgt je van ons een instructie over hoe de bestelling retour kan worden verzonden.

  3. Zo snel mogelijk na ontvangst van de geretourneerde bestelling in ons magazijn wordt gecontroleerd of het product nog in nieuwstaat is en vrij is van schade of gebruikssporen. Let op: matrassen en andere textielproducten zoals hoeslakens mogen in verband met hygiene alleen worden geretourneerd in de originele verpakking. Dat wil zeggen met afgesloten folie zoals het matras is geleverd.

  4. Het volledige aankoopbedrag wordt bij een retourprocedure altijd zo snel als mogelijk teruggeboekt door Petite Amélie. De uiterlijke termijn voor het terugboeken is nooit langer dan 14 dagen vanaf het moment dat je hebt aangegeven het product te willen retourneren. (Onder voorbehoud dat het aangekochte product retour is ontvangen in ons magazijn of wanneer kan worden aangetoond dat het aangekochte product retour is gezonden).

    Als klant heb je het recht om het ontvangen product na ontvangst te beoordelen. Indien tijdens het beoordelen zichtbare schade of gebruikssporen aan het product onstaan (bijvoorbeeld door monteren / demonteren) is de klant voor deze waarvermindering aansprakelijk.

    De kosten van de retourzending komen - indien gebruik gemaakt wordt van het herroepingsrecht -  voor rekening van de klant. De retourzending kan door Petite Amélie worden geregeld zodat u er zo min mogelijk omkijken naar heeft en de kosten bovendien tot een minimum worden beperkt. De retourkosten voor kleine reguliere pakketten bedragen € 6,95 en € 9,90 voor grotere pakketten (prijs per pakket). Indien je zelf zorgt voor verzending - bijvoorbeeld via het postkantoor - komen de kosten doorgaans hoger uit. 

 

Klachtenprocedure | Wat te doen in geval van een eventuele klacht of suggestie?

In geval van een klacht of suggestie die betrekking heeft op onze producten en / of onze dienstverlening kun je contact met Petite Amélie opnemen via het contactformulier of via het telefoonnummer 08 500 20 510 (normaal vast tarief).  Afhankelijk van de aard en complexiteit van de klacht krijg je van ons een antwoord doorgaans binnen 24 uur, doch nooit later dan maximaal 3 werkdagen. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze in het ergste geval voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Kan ik mijn producten ook buiten Nederland en België, maar binnen de E.U. laten bezorgen?

Ja dat kan. Neem bij speciale leveringsverzoeken contact met ons op via het contactformulier of via het telefoonnummer +31 (0) 8 500 20 510. 
 

Kan ik mijn wiegje ook buiten Europa (E.U.) laten bezorgen?

Ja dat kan. Neem bij speciale leveringsverzoeken contact met ons op via het contactformulier of via het telefoonnummer +31 (0) 8 500 20 510. 
 

Hoe worden Petite Amélie producten en accessoires verpakt en afgeleverd?

Onze producten zijn met zorg verpakt in een solide doos. Na openen zijn de meubeltjes in een handomdraai te monteren met gebruik van de bijgevoegde handleiding. 
 

Kan ik een Petite Amélie product cadeau doen aan iemand anders? 

Op dit moment hebben we geen mogelijkheid tot het toevoegen van een persoonlijke cadeauboodschap of speciale verpakking op al onze producten. In geval van speciale wensen kun je wel altijd even contact met ons opnemen en dan kijken we naar de mogelijkheden.


Heeft Petite Amélie een herroepingsformulier ofwel Europees modelformulier voor herroeping waar ik gebruik van kan maken?

Ja, dat formulier kun je hier downloaden. Het formulier is conform het Europese modelformulier voor herroeping

 

Bestellen, Betalen en veiligheid

 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Mocht het na het lezen van deze uitleg niet lukken om een bestelling te plaatsen dan kun je altijd even bellen (085 00 20 510)  of emailen.

Bij het product dat je wilt bestellen staat altijd een knop 'toevoegen aan winkelmand' (tenzij het product uit voorraad is). Alvorens op de knop te drukken kun je eventueel eerst nog het gewenste aantal invoeren. 
Je kunt er vervolgens voor kiezen om verder te winkelen of om direct naar de winkelmand te gaan. Indien je verder wilt winkelen kun je in een later stadium altijd naar de winkelmand door rechtsboven op de knop 'shopping bag' te drukken.

In de winkelmand zie je als eerste een overzicht van de producten en aantallen die je hebt toegevoegd. Controleer de items en de aantallen zorgvuldig en druk indien alles naar wens is op de knop 'verder'. 

Vervolgens doorloop je een aantal stappen in het check-out proces. 

De laatste stap (5) is belangrijk: hier heb je nogmaals een mogelijkheid om je bestelling tot in detail te controleren. Kijk goed of de ingevulde adresgegevens, producten en aantallen juist zijn!  Klik nu op 'betalen' en vervolgens komt je via een beveiligde verbinding in de electronische kassa van petiteamelie.nl .

Pas wanneer de betaling succesvol is afgerond wordt je bestelling verwerkt. 

 

Wat gebeurt er na het plaatsen van de bestelling?

Direct na het plaatsen van de bestelling ontvang je van Petite Amélie een bevestiging met een compleet overzicht van je bestelling. Hier heb je nogmaals een mogelijkheid om de bestelling te controleren. Heb je toch iets over het hoofd gezien of wilt je iets bijbestellen of annuleren? ..Geen nood. Stuur ons direct even een berichtje en de aanpassing wordt alsnog verwerkt. 

Heb je geen bevestigingsemail ontvangen? ..Controleer dan eerst nog even je spam- en andere folders voor de zekerheid alvorens contact op te nemen.

Zodra je bestelling verzonden is ontvang je een email met een zogenaamde track & trace link. Hiermee kun je de bestelling van deur tot deur volgen. Mochten er tijdens uw bestelling wijzigingen zijn in de leverdatum dan houden wij je hiervan pro-actief op de hoogte.


Welke koerier bezorgt de bestellingen van Petite Amélie

Verzendingen van onze producten worden hoofdzakelijk uitgevoerd door PostNL Pakketten en PostNL Extra@Home voor de grotere zendingen zoals babykamers. 


Wat gebeurt er wanneer een bestelling wordt afgeleverd terwijl ik niet thuis ben?

Mocht je niet thuis zijn tijdens de aflevering dan laat de pakketbezorgen altijd een briefje achter in je brievenbus. Aan de hand van dit papiertje of via de track & trace link kun je vervolgens zelf bepalen wanneer de zending opnieuw moet worden aangeboden. Eventueel kun je er dan ook voor kiezen om de zending vanaf het dichstbijzijnde PostNL punt op te halen. Op het papiertje staat ook vermeld wat er met je zending gebeurt wanneer je geen actie onderneemt. 


Kan ik voor het afleveren van mijn bestelling een tijd of dagdeel inplannen?

Nee, het van te voren inplannen van een tijd of dagdeel voor aflevering is niet mogelijk. In de track & trace link van PostNL die je krijgt na verzending staat meestal wel een redelijk nauwkeurige indicatie van de levertijd. Op de leverdag zelf of de avond van te voren weet je dus al hoe laat je je pakket ongeveer kunt verwachten.


Wat moet ik doen indien de doos met inhoud beschadigd door de koerier wordt afgeleverd?

Mocht je reeds bij aflevering zien dat de door met inhoud beschdigd is geraakt, weiger dan eenvoudigweg de zending. Het product wordt direct geretourneerd naar Petite Amélie en je ontvangt kosteloos een nieuw product. Maak indien mogelijk nog een foto van de bechadigde doos.

 

Welke betalingsmogelijkheden biedt Petite Amélie?

Je kunt betalen met:
iDEAL
Creditcard (Visa, Mastercard)
PAYPAL
Betaal na Ontvangst (+€ 2,95)
Bankoverschrijving
Mr Cash (voor Belgische klanten)

 

Is het mogelijk om achteraf te betalen, na ontvangst van mijn bestelling?  
 
Betaal na ontvangst is een betaalmethode die wij aanbieden waarbij je achteraf kunt betalen zonder risico! Dus eerst je product thuis ontvangen en daarna pas betalen!

Indien je achteraf wilt betalen kies dan de optie 'Betaal na Ontvangst' in de check out.  Pas na ontvangst van je bestelling ontvang je een factuur en heb je 14 dagen de tijd om deze te voldoen.
Voor de optie 'Betaal na Ontvangst' worden € 2,95 extra kosten in rekening gebracht. Het maximale orderbedrag voor deze betaaloptie is € 750,-
Mocht de betaal na ontvangst optie geweigerd worden of als je andere problemen ondervindt met deze betaaloptie dan kun je voor meer infomatie contact opnemen met Multisafepay op telefoonnummer 020-8500 500. Let op: Petite Amélie verzorgt de facturatie niet zelf! Om privacy redenen hebben wij nooit inzage in de status van een betaling of reden voor weigering. 

PayPal biedt eveneens een mogelijkheid een uitgestelde betaling te doen. Om hiervan gebruik te maken kies je de optie PayPal in de checkout. Wanneer je 'uitgestelde betaling' juist hebt ingesteld in je PayPal account kun je  deze vervolgens selecteren in je PayPal scherm. Voor meer informatie over uitgestelde betalingen van PayPal verwijzen we naar de website van PayPal

Is een betaling aan Petite Amélie veilig?

Ja, het betaalproces loopt via een beveiligde verbinding. Petite Amélie laat het betalingsverkeer bovendien uitvoeren door de gerenommeerde betalingsprovider Multisafepay. Multisafepay, doet bij al haar winkeliers een uitgebreide veiligheidscheck voordat betalingen worden geaccepteerd en uitbetaald. Zo is ook Petite Amélie aan een uitgebreide betrouwbaarheidsscan onderworpen.
  

Geeft Petite Amélie mijn persoonlijke gegevens door aan derden?

Nee, Petite Amélie is bij wet verplicht alle persoonlijke gegevens niet anders dan voor interne doeleinden te gebruiken. Je gegevens zijn strict privé en worden 100% discreet behandeld. Je gegevens zijn goed beveiligd en wij geven nimmer informatie door aan derden. Verder zijn alle gegevens en doeleinden van ons klantenbestand aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
 

Zijn alle prijzen op de site inclusief BTW?

Ja, alle vermelde prijzen op de site zijn inclusief 21% BTW.

 

Brengt Petite Amélie verzendkosten in rekening? 

Ja, afhankeljik van de omvang van de bestelling en locatie worden verzendkosten in rekening gebracht. De hoogte van de verzendkosten wordt automatisch berekend en duidelijk weergegeven in de winkelmand tijdens het bestelproces.
Voor kleine reguliere pakketten binnen Nederland en België bedragen de verzendkosten € 6,95. Voor grotere reguliere pakketten binnen Nederland en België (zoals peuterbedden en meegroeibedden) bedragen de verzendkosten € 9,90. Verzending naar andere landen is mogelijk op speciaal verzoek. Verzendkosten van grotere meubels zoals babykamers die niet als standaard pakket kunnen worden verzonden, zijn inbegrepen in de prijs op de website.