Shopping Warranty

Wat is de procedure voor retourneren?

  1. Laat ons ajb binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling via het contactformulier weten dat je het product wilt retourneren. Zet in de email ajb je ordernummer en NAW gegevens. Na ontvangst van je melding ontvang je van ons altijd een bevestiging. Voor het aanmelden van een retour kan eventueel ook het standaard modelformulier gebruikt worden.

    Graag horen we natuurlijk ook waarom je de bestelling wilt retourneren, maar dit is niet verplicht. Na ontvangst van de melding heb je nog eens 14 dagen om het product retour te zenden naar Petite Amélie.

    Je kunt ook zonder voorafgaande mededeling je producten retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Wij verzoeken je echter eerst met ons contact op te nemen, voor een soepeler en sneller verloop van de retourprocedure.


  2. Vervolgens krijgt je van ons een instructie over hoe en naar welk adres bestelling retouneer gezonden kan worden.


  3. Zo snel mogelijk na ontvangst van de geretourneerde bestelling in ons magazijn wordt gecontroleerd of het product nog in nieuwstaat is en vrij is van schade of gebruikssporen. Let op: matrassen mogen in verband met hygiëne alleen worden geretourneerd indien de verzegeling niet is verbroken. Dat wil zeggen in afgesloten folie zoals het matras is geleverd.


  4. Het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten voor de heenzending + eventuele overige betaalde toeslagen) wordt bij een retourprocedure altijd zo snel als mogelijk teruggeboekt door Petite Amélie. De uiterlijke termijn voor het terugboeken is nooit langer dan 14 dagen vanaf het moment dat je hebt aangegeven het product te willen retourneren. (Onder voorbehoud dat het aangekochte product retour is ontvangen in ons magazijn of wanneer kan worden aangetoond dat het aangekochte product retour is gezonden).

    Als klant heb je het recht om het ontvangen product na ontvangst te beoordelen. Indien tijdens het beoordelen zichtbare schade of gebruikssporen aan het product onstaan (bijvoorbeeld door monteren / demonteren) die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, is de klant voor deze waarvermindering aansprakelijk.


Wat zijn de kosten van retourneren?


De retourkosten zijn altijd gelijk aan de verzendkosten die je hebt betaald. 

Bij een retour wordt een product feitelijk twee keer verzonden. Één keer van ons magazijn naar het afleveradres en één keer de andere kant op. Het resultaat bij een retour is altijd dat Petite Amélie de kosten van één zending voor haar rekening neemt. De klant neemt de kosten voor de tweede zending voor haar rekening.

Nadat een retour is aangemeld zorgt Petite Amélie voor het inboeken van de retourzending.  Op die manier komt je retourzending aan op de juiste plek en kan deze snel verwerkt worden. Mocht je een retour toch verzden zonder deze eerst aan te melden, zorg dan dat in ieder geval altijd je bestelnummer op het verzendetiket staat. 

Retouradres: 

PostNL ECS - Retouren Petite Amélie
Kaagschip 14
3991 CS  HOUTEN

 



Terug naar faq overzicht